Thursday, 11 August 2011

Mari Berbiskut Raya

Debaran raya makin terasa.
Tak sabar aku nk raya...(padahal x sabar nk kawen, he3)
Bila sebut pasal raya mesti tlintas kat kpala pasal biskut raya.
Saya ni mmg penggemar biskut raya, tp biskut raya yg berlandaskan coklat my feveret.
Sy xsuka n xberapa pdai nak buat biskut raya.
Tp InsyaAllah lps kawen nti sy akan cuba buat biskut raya, tp yg senang2la dl sbb da ada 3 umah dah pahni.
Kalu nk beli rasenya xbeli, so baek watla....nape 3 umah?...1 umah saya, 2 umah mak saya ke-3 umah mak mertua, xkn nk blk tgn kosong, mestila bwk blk kuih ckit kan, baru meriah nk sambut raya.
Cerita pasal biskut ni, tahun ni sy x beli biskut pn tuk bwk blk kg sbb thn ni buget ciput n kena dahulukan mana yang patutla kn. Tahun depan InsyaAllah.
2 jenis biskut je yg sy order tahun ni tu pn nk tinggalkn kt kl...tuk sy n Mr. S mkn pah raya nti.
1 jenis kek yg sy order jgk iaitu kek lapis sarawak, tu pn sbb mber sy promote, dia org sarawak tp dok kt cni, order sebiji tuk rase kalu ok thn dpn leh order lg kn kn..


pic ehsan dari pakcik google (sume biskut ni sy suka)


pic ehsan dari pakcik google gak. kek lapis idola yg aku tempah lebih kurang camni.



ss:Byk betul dugaan di bulan puasa ni.Semoga segala urusan yang kami rancang berjalan lancar dan diberkati. Amin Ya Rabbal Alamin.

No comments: