Friday, 12 August 2011

JJBP

Jalan2 Bukak Puasa


11th days Ramadhan 
Semalam bukak pose kat ofis dgn sape?...mestila dgn Mr.S dan colleagues.
Byk kuih muih yang disajikan ada kek lapis, pasta, lopes, puding roti n byk lagila...xlarat nk tulis dah...tekala sdiri eh.
Memang berbaloila dgn bayaran RM5 je boleh mkn sume...kalu hari2 cmni mesti jimat neh (he3)..
Tp nk dijadikan cter patutnya kitaorg dpt mkn nasik tomato...sorang colleague kami ni agak handalla dari segi masak-memasak...tgu2 pya tgu pya tgu nasi tomato x muncul...sume kuih muih da nk abis kami telan...tp biasala perut kg cam sy neh mmg akan rase nk pitam kalu x jmpa nasik...da mcm mende da kami buat dari cuci pggan, cuci periuk, lap meja...tp aku xbuatla aku just duduk je, al maklumla xlarat sbb xdpt nasik lg...cett alasan je tuh, ha3...dgn harapan nasik tomatao akan muncul...tiap kali lif bbunyi je kami akan jenguk keluar hikhikhik...
Akhirnya nasik yg kami tgu2 smpai gak...tp bukan nasik tomato tau tp nasik putih, pajeri nenas, ayam masak merah, patin masak tempoyak dan nasik kerabu...semuanya berbungkus...



pic ehsan dari pakcik google

Nak dijadikan cter nasi tomato xsempat masak sbb gas kat umah colleague tu dah habis...dia amek tindakan bijak n xdiscuss dgn sape2pn..sebbaek lauk2 yg dia beli tu sume sedap2 blaka, tp yg kesiannya dia tpaksa pkai duit dia sdiri tuk beli sume lauk pauk tu...xpe kami maafkan kamu...bkn mjadi mslh besar pn kn kn.





ss:sy ni msh baru sgt2 lg dlm dunia penulisan blog neh, tp kalu pembacaan blog mmg da lama da...so pic2 kbykkan amek kt pcik google sbb lupa nk snap tiap kali p mn2.so kualiti pic xberapa memuaskan kn kn.. ;p





No comments: